فرماندار مراغه و نماینده مردم تهران مشکلات این شهرستان را پیگیری کردند

فرماندار مراغه و نماینده مردم تهران مشکلات این شهرستان را پیگیری کردند

مراغه - ایرنا - سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز در زادگاهش مراغه میهمان معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه این شهرستان بود تا برخی از مشکلات و نیازهای کلان این شهرستان بدون نماینده را بررسی کنند.

در این جلسه که با حضور روسای بانک های مراغه و برخی از مسئولان محلی در فرمانداری این شهرستان ویژه برگزار شد، تامین منابع مالی و ارتقاء برخی از بانک ها با حضور این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم بررسی و مقرر شد تا ارتقاء بانک تجارت مراغه به سطح حوزه بانکی جهت افزایش اختیارات این بانک مورد پیگیری قرار گیرد.
فعال سازی مجدد بانک صنعت و معدن مراغه که در آستانه تعطیلی قرار دارد نیز بررسی شد و راه اندازی شعبه این بانک در مکان مناسبی در مرکز شهر مراغه مورد تاکید قرار گرفت تا مزیت رقابتی مراغه در بخش صنایع تبدیلی با استفاده ازتسهیلات بانکی روی ریل توسعه قرار گیرد.
در این جلسه مدیران بانک های دولتی از دونرخی بودن بهره بانکی در بانک های خصوصی ودولتی انتقاد کردند و اعطای وام های تخصصی دولتی از سوی بانک های خصوصی را خواستار شدند که موضوع با طرح ضرورت رقابت پذیری بانک ها از سوی سید فرید موسوی منتفی شد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه در این جلسه از برخوردهای سلیقه ای بانک های دولتی در اعطای تسهیلات مسکن روستایی انتقاد کرد و گفت: تسهیلات مسکن روستایی در برخی از شهرستان های اطراف مراغه به صورت کامل جذب می شود اما در این شهرستان برخی از بانک های دولتی دستورالعمل های بانک مرکزی را تفسیر می کنند.
محمد مقتومی افزود: 9 هزار واحد از 20 هزار مسکن روستایی این شهرستان بازسازی شده است و با ابلاغ تسهیلات مسکن روستایی در روزهای آتی به میزان 180 تا 200 میلون ریال برای هر واحد، در صورت همکاری بانک های عامل می توان شاهد نوسازی بسیاری از مسکن های روستایی در دولت تدبیر و امید بود.
وی همچنین به اختصاص قیر یارانه ای به طرح های هادی روستایی و 85 هزار متر مربع آسفالت ریزی در روستاهای این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: قیر یارانه ای در سال جاری به این شهرستان اختصاص نیافته و این در حالی است که حداقل پنج هزار تن قیر در سال جاری نیازمندیم.
مدیر صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز از معرفی 50 واحد تولیدی این شهرستان به بانک ها جهت دریافت تسهیلات خبرداد و گفت: اعطا تسهیلات به این واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل آذربایجان شرقی مصوب شده اما برخوردهای سلیقه ای بانک ها در برخی موارد ادامه دارد.
ایوب خیرالهی افزود: برخی از واحدهای تولیدی مجبور به نشان دادن سودهای غیرواقعی حساب های شرکت برای دریافت تسهیلات می شوند اما در شرایط بدتری قرار می گیرند و باید به امورمالیتی جوابگو باشند.
سرپرست شهرداری مراغه نیز نبود تجهیزات آتش نشانی برای اطفاء حریق در ساختمان های بلند شهر مراغه را مطرح کرد و گفت: سازمان آتش نشانی این شهرستان حتی تشک نجات هم ندارد.
محمدرضا احمدی که به تازگی به عنوان سرپرست شهرداری مراغه معرفی شده است، به تفاهم نامه شهرداری مراغه با بانک شهر اشاره کرد و جلب مشارکت و تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی مدیرعامل این بانک برای اعطای تسهیلات مرتبط با این تفاهم نامه را خواستار شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز با جمع بندی برخی از نیازهای این شهرستان، گفت: بخشی از بیمه محصولات کشاورزی در سال 94 شمسی در این شهرستان پرداخت نشده و نارضایتی مردمی به دنبال داشته و نیازمند پیگیری است.
ظفر محمدی افزود: موضوع دونرخی بودن سود بانکهای دولتی و خصوصی موجب تجمیع منابع مالی در بانک های خصوصی می شود و این در حالی است که بانک های خصوصی برای پرداخت تسهیلات هماهنگی های لازم را ندارند.
وی گفت: بانک های تجارت و سپه این شهرستان در صورت ارتقاء به حوزه بانکی می توانند شاهد افزایش اختیارات باشند و بیش از پیش در طرح های توسعه شهرستان مشارکت کنند.
وی با اشاره به طرح آزادراه مراغه – هشترود افزود: قطعه نخست این طرح از بابت تملک اراضی دارای حدود 25 میلیارد ریال بدهی است و مردم به عنوان طلبکاران این طرح پیگیر مطالبات خود هستند.
وی گفت: با وجود پیگیری ها و دیدارهای مکرر با برخی از وزیران مربوطه هنوز تملک اراضی تحقیقات دیم کشور در مسیر آزادراه مراغه – هشترود در هاله ای از ابهام قرار دارد.
وی افزود: پیمانکار قطعه دوم و سوم طرح آزادراه مراغه – هشترود نیز مشخص شده و تزریق اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی ضروری است و باید از طریق مسئولان رده بالا پیگیری شود.
وی با انتقاد از راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پل فلزکاران مراغه با مشارکت 50 درصدی شهرداری مراغه و راه آهن جمهوری اسلامی کلنگ زنی در سال گذشته شده است اما با وجود تزریق اعتبار از سوی شهرداری مراغه، راه آهن هنوز اعتباری برای این طرح هزینه نکرده است.
فرماندار ویژه مراغه افزود: قیر یارانه ای به شهرستان های زیر 100 هزار نفر اختصاص دارد اما شهرداری شهرستان های بالای 20 خانواری که کمربندی ندارند، طبق قانون باید قیر دریافت کنند و تاکنون مراغه موفق به دریافت این قیر نشده است.
***
شرکت های بازاریابی برای فروش محصولات کشاورزی مراغه راه اندازی شود
نماینده مردم تهران در مجلس دهم و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صادرات محصولات کشاورزی مراغه نیازمند راه اندازی شرکت های بازاریابی بین المللی است.
سیدفرید موسوی افزود: بیمه محصولات کشاورزی و خریدهای تضمینی و توافقی این محصولات از موضوع های اصلی مورد بحث در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم است و به تازگی 100 نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خرید تضمینی کشمش را خواستار شدند.
وی کشمش را یک محصول استراتژیک برای شهر مراغه عنوان کرد و گفت: مراغه در صنایع تبدیلی مزیت های رقابتی دارد و بانک های صنعت و معدن و توسعه صادرات می توانند در این زمینه راهگشا باشند.
وی فعال سازی صنایع این شهرستان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: برای پویایی اقتصاد شهر مراغه باید چرخ های تولید بچرخد.
موسوی به تلاش های فرماندار مراغه در بخش های مختف نیز اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسه های مجزا با وزیران و با حضور فرماندار مراغه برخی از مشکلات این شهرستان درتهران پیگیری می شود.
وی به پیگیری های خود برای رفع برخی از مشکلات فرودگاه سهند نیز اشاره کرد و افزود: طبق وعده مسئولان با الگوبرداری از فرودگاه جیرفت و انتقال برخی از تجهیزات مورد نیاز مشکل این فرودگاه مرتفع می شود.
به گزارش ایرنا در پی تصادف و فوت ناگهانی محمدعلی حسین زاده، نماینده منتخب مردم مراغه و عجبشیر در مجلس دهم، تنها چند روز پس از پیروزی در دور دوم انتخابات، این حوزه انتخابیه بدون نماینده مانده است.
چند ماه بعد سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس دهم به عنوان نماینده معین حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر انتخاب شد اما در کنار وی سید فرید موسوی نیز با عضویت در هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم برخی از نیازهای کلان این حوزه را در دست پیگیری دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:, | 9:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |